Snöbollskrig!

Jag är så sjukt glad att det ligger kvar lite snö! Idag har jag nämligen haft snöbollskrig med några femmor. Det var riktigt kul! Jag, Henna och Antonia "krigade" mot Marcus K och Jacob NL. Antonia kastade en snöboll som landade precis i Marcus nacke! Det var sjukt kul och väldigt snyggt, men hon sa att hon inte ens siktade på nacken. Han var bara lite sur :D
    Annars gick det bra idag på praon. Jag fick förklara samma mattetal för typ fem-sex personer eftersom de tyckte att det var så svårt.

Jag har även sytt idag! Jag tänkte att jag äntligen skulle lägga upp mina jeans (som jag egentligen tänkte göra i tisdags), så jag ringde mamma och frågade om jag fick använda symaskinen. Det gick bra. Jeansen blev faktiskt riktigt snygga! Jag sydde också en liten påse av en tygbit som jag hade i skrivbordslådan. Den blev också fin.

Just nu är jag ensam hemma eftersom mamma och pappa är på jobbet och min lillasyster är och dansar i stan. Jag tycker ganska mycket om att vara ensam, men inte för länge. Ibland tar fantasin över och då vill man inte vara hemma. Speciellt när det är mörkt är det lätt att föreställa sig att man inte är ensam. Det värsta jag kan tänka mig är att någon hoppar fram med en stor, läskigt målad mask, ungefär som man brukar framställa kannibaler i tecknade serier... Men jag försöker träna bort rädslan genom att släcka ljuset när jag tex. borstar tänderna på kvällen. Jag klarar mig ganska länge innan jag föreställer mig att jag ser någon i spegeln. Då brukar jag försöka tränga bort sådana tankar och lugna ner mig. Jag kan väl säga att jag gör framsteg. Inte så att jag är jätterädd, men har man väl tänkt sig något är det mycket lätt att fortsätta...

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Hampus

Vad glad jag BLIR! :) Tack så jättemkt.. :)

2008-02-04 @ 20:34:09
URL: http://mrspears.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vi har ingen snö alls och det är jag glad över!

2008-02-04 @ 20:36:57
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0