Skilda träningsformer!

Idag har jag faktiskt varit ganska aktiv. Jag har promenerat 2km och tränat 20min pilates :). På min prao promenerade jag till skolan varje dag, och jag märkte att jag tyckte om det. Så nu har jag börjat gå till och från Jakobsbergs station, vilket blir sammanlagt 2km. Det är riktigt härligt att ta en promenad två gånger om dagen. Imorse sken solen, det var ganska skön temperatur i luften och jag hade bra musik i min mp3. Då var jag verkligen glad att jag lever :)!

Idag har vi i skolan haft besök av två trevliga människor som höll en föreläsning som kallades "Internetresan". Den handlade om farorna på Internet, och vad man kan göra för att minska risken att man råkar ut för dessa faror. Jag och mina kompisar hade inte så höga förväntningar innan. Vi trodde att det skulle bli som vuxna i allmänhet säger. "Du måste vara försiktig, och aldrig ta kontakt med någon du inte känner, och inte skriva något om dig..." osv. Men det här var riktigt bra. De betonade inte vad man inte får göra, utan mera vad man inte bör göra. Det var även konkreta tips på t ex hur lätt det är att ta reda på massor med fakta om en person på Internet, och hur lätt det är att förvandla ett oskyldigt foto till värsta porrbilden. Jag kände verkligen att jag lärde mig en del, så nu läste jag igenom min blogg för att se hur mycket man skulle kunna få reda på om mig här bland allt jag har skrivit. Jag är faktiskt ganska nöjd :) Men det finns ju en anledning till varför jag inte har typ PA och inte lägger upp bilder på snyggast.se!
   Det var en 10minuters paus i den 2 timmar långa föreläsningen, och då visade de en film på YouTube som hette "Stockholms fjortisar" och innehöll massa bilder på 14åriga tjejer med stort tuperat hår, för mycket smink och urringade tröjor. På vissa bilder var tjejerna bara klädda i linne och trosor. Förstår dessa människor inte att den filmen kan ligga kvar på YouTube när de är 30 år?? (Svar: tydligen inte, det är nästan så man tycker synd om dem...)

För övrigt såg jag ju förstås Melodifestivalen i lördags. Rätt låtar vann verkligen!!! Jag röstade på Sanna Nielsen två gånger. Hon har sådan grym röst och grym låt (har haft den på hjärnan halva dagen)! Rongedal var verkligen värda att gå till final! Men det är ju snudd på att de kan bli stämda för Mika-plagiat :). De är så charmiga och sjunger så sjukt bra! Jag tyckte om deras röda kostymer. "Skällen" att Carola och Andreas Johnson gick till Andra Chansen var jag ganska nöjd med. Det känns bra att svenska folket faktiskt lyssnade på att deras låt var sämre än de som vann, och inte bara röstade på dem för att de är Carola och Andreas Johnson! Okej, jag tvivlar lite på den teorin, men det var faktiskt rättvist att de inte gick vidare. Det ska bli spännande att se Eskobar nästa lördag. Jag har ingen aning om hur de låter, men jag har en känsla av att de kan vara bra :)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0