Prao: dag 5

Så var det fredag igen! Jag måste säga att den här veckan har gått långsammare än vanligt. I skolan går veckorna jättefort, det hinner knappt bli måndag innan det är fredag igen! Men nu har dagarna saktat ner lite. Ganska skönt, måste jag säga.

Idag har varit en väldigt lugn dag. 8.30-13.00 är sköna tider på en fredag. Min mentor från AF ringde och skulle höra hur det gick för mig på praon. Jag svarade att det går sjukt bra! Jag har även brottats med fyra av eleverna :D. På rasterna måste alla elever gå ut på skolgården. Idag var det tre killar och en tjej som inte ville gå ut, så jag skulle försöka lite försiktigt föra ut dem :D. Det gick väl sådär... En av killarna hette Mattias och han och jag brottades i minst fem minuter sammanlagt. Han sprang nämligen in när jag väl hade fått ut honom. Jag fick hjälp av Henna, men jag tror inte att någon av dem hade fötterna utanför dörren mer än tre minuter :P. En av killarna, som hette Marcus, gick däremot ut efter tio minuter. Då blev jag glad :P.
   På rasten innan lunch gick jag och Henna ut och lekte med en basketboll. Hon och jag har blivit bra kompisar under den här veckan.

På eftermiddagen gick jag och min lillasyster Josefine till Jakobsbergs Centrum (eller vi tog bussen, men iallafall). Vi skulle till en affär som heter Syrummet. Jag tycker mycket om att sticka, så Josefine vill att jag ska sticka ett par benvärmare åt henne. Jag har stickat ett par åt mig själv, men Josefine vill ha sina i bomullsgarn eftersom hon tycker att allt annat garn kliar. Vi köpte pistagegrönt och babyrosa garn och jag har redan börjat sticka. De kommer nog bli ganska snygga och väldigt färgglada :D

Just nu sitter jag och lyssnar på Svenska Favoriter på radion och ska åka till ungdomssamlingen i kyrkan.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0