Lördagsbestyr

Denna lördag går i lugnets tecken :D. Jag har nästan inte gjort någonting idag, vilket är sjukt skönt. Dagen är i och för sig inte slut än, men jag har ingenting inplanerat så jag antar att det blir lugnt. Jag har stickat, lyssnat på radio och spelat datorspel idag. Min lillasyster har ju beställt ett par benvärmare av mig och den första är nästan färdig. Jag räknar med att bli färdig med den idag. Josefine har valt sjukt coola färger (enligt mig). Hennes benvärmare blir randiga i grönt och rosa. Jag kan beskriva nyanserna så här:
Grönt = ljust pistagegrönt, tänk päronglass.
Rosa = babyrosa, typisk ljusrosa.
Medan jag stickar lyssnar jag på radio, framför allt Svenska Favoriter :P. Jag var ett stort schlager-fan i femman, och håller på att gå tillbaka dit.

På tal om schlager börjar MELODIFESTIVALEN NÄSTA LÖRDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag blev nästan chockad när jag hörde det idag! Det ska bli såååå kul!!!!! :D.

VARNING! Att störa mig nästkommande fyra-fem lördagar efter kl. 20.00 är förknippat med livsfara!!

Men nu måste jag gå och se till min hallon-serbet (glass) som står i frysen. Pappa har beslutat att vi ska göra en trerätters middag idag, och efterrätten var min idé.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0