End of weekend

Det är verkligen underligt att det kan kännas som en annan veckodag än det egentligen är. Imorgon är det måndag, men det känns som att det är söndag imorgon. Det kan bero på att jag träffade klasskompisar igår :). Klassen samlar ju in pengar till en klassresa i nian (till Island, jippie!!!!!!) så igår var jag, Maria, Daniel och Anton i Jakobsbergsskolan och sålde fika. Järfälla symfoniorkester hade konsert och min klasskompis föräldrar spelar där, så vi fick sälja fika i pausen. Det var roligt, men omväxlande tempo. Jag kom dit vid 14.40, och konserten började 15.00. Pausen skulle vara 15.45, så vi hade mycket tid att ställa i ordning bord och plocka fram fikat. Sedan satt vi och pratade och hade det lugnt i en kvart innan pausen började. Då blev det riktigt mycket spring i en kvart. Jag skulle pumpa kaffe ur stora termosar ner i plastkoppar, och termosarna var tröga! Men när pausen var slut gick de 200 åskådarna in i salen igen och vi fick pusta ut. Men det var kul att hjälpa till och jag bor dessutom fem minuters promenad från Jakobsbergsskolan, så det tog ingen extra tid.

Nu är ju skidskytte-VM slut. Avslutningen blev damernas stafett där Sverige kom åtta. Jag måste säga att jag tycker att det har varit en hyfsad svensk insats. Inga medaljer, men svenskarna har jobbat ändå. Jag har tittat ganska mycket på helgerna, men då har jag stickat samtidigt. På tal om stickning är min lillasysters gröna och rosa benvärmare färdiga! Jag ska bara klippa bort några trådar så är de helt färdiga :).

Men nu ska jag egentligen samla information till mitt geografiarbete om jordbruk :P. Har du någon bra hemsida med info om Nordens jordbruk, skriv gärna en kommentar :)
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0