O helga natt, o helga stund för världen...

Jag har kommit på en grej. I varje inlägg fram till jul ska jag (försöka) citera en julsång i rubriken :) Idag: O helga natt. Det måste vara en av de vackraste julsångerna som finns! Självklart finns det jättemånga vackra julsånger, men jag växte liksom upp med bland annat O helga natt så den tycker jag lite extra mycket om.

Jag vet också om att jag inte har uppdaterat bloggen på ett tag, men jag har aldrig hunnit. Det har ju hänt en del sedan jag bloggade senast. Först och främst har min kompis Marre blivit frisk igen. Hon blev sjuk förra måndagen, och kom tillbaka på onsdagen. Vi vet inte riktigt om det var vinterkräksjukan eller något annat men hon kräktes mycket under måndagen och sedan inget mer. Tur det!

I fredags var jag och dansgruppen i Sollentuna Pingst och dansade. Det var jättekul! Vi hade lite kaos innan med en del i en dans som inte riktigt satt, men det gick riktigt bra! Dessutom toppades kvällen av att jag träffade min kompis Ossian från Ekerö!!! Jag har som sagt inte träffat honom på två år, och det var så galet roligt att se honom igen. Jag och min kompis Ella fick guida honom på telefon från Sollentuna pendeltågsstation till kyrkan. Det var lite rörigt men till slut hittade han :) Vi var i källaren och dansade, och det var lite krångligt att komma dit så vi sa att vi skulle träffas i kyrksalen när mötet började, men helt plötsligt stod han i dörren och tittade lite förvirrat på oss! Sedan tittade jag upp, ropade "Ossian" och sprang fram och kramade honom :) Då visste han att han hade hittat rätt! Vi har snackat om att han ska komma till min kyrka på fredag, men vi får se hur det blir med det. Det är inte ens säkert att jag kommer till kyrkan på fredag... :)

Idag har jag och klassen gjort en jätterolig sak! Vi har, tillsammans med Stockholms Läns Blåsarsymfoniker, gjort julkonserter för lågstadiebarn! Det har varit så sjukt roligt att skutta runt på scenen och dansa till Bjällerklang, Santa Claus is coming to town och annat trevligt. Jag och en del tjejer tog det här med dans och skutt ganska allvarligt, och dansade på som bara den, medans andra (mest killar av någon anledning) mest stod och gungade lite. Vi hade väldigt kul, vi som dansade, och det roliga är att vi har två till sådana konserter imorgon!! :)

Nu måste jag nog börja med middagen... Jag ska åka och dansa idag, och måste göra middag själv eftersom mamma är på min lillasysters föräldramöte. Som tur är får jag skjuts av pappa till dansen :)
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0