Fotenad!

Jag har kommit på ett nytt ord: fotenad. Det är en sammanslagning av orden foto och promenad. Då kan man ju gissa vad det betyder... Just det: en promenad med syfte att ta foton! En fotenad :) Tänk vad kul man kan ha med nya ord! Idag har jag tagit en fotonad i skogen nära min mammas hus. Mamma och min lillasyster var i Kista Centrum för att handla lite så jag var ensam hemma. Jag hade lovat mamma att jag skulle gå ut en liten stund, så jag tog med mig kameran och tog lite bilder samtidigt. Klockan var tio i tre när jag gick ut, så solen höll på att gå ner och himlen var jättevacker. Det blev därför en hel del bilder på träd och himlen. Jag experimenterade lite med slutartid, bländare och ISO-känslighet för att få det ljus som jag ville ha på bilderna. Jag tycker att jag lyckades hyfsat bra :) Döm själva:




Jag tycker faktiskt bäst om den sista bilden, vet inte varför. Gillar att ticketackorna bildar en liten trappa upp på stubben :)

Det var en liten stund sen jag skrev den övre delen av detta inlägg, för när jag höll på och laddade upp bilder hände något jätteknäppt. Min dator fick totalt fnatt! Internet ville inte svara, så jag klickade på krysset för att stänga ner. Först hände ingenting men sedan stängdes fönstret ner. Då chattade jag med min kompis, och plötsligt ploppade det upp ett internetfönster där det stod "sidan kan inte visas". När jag skulle klicka ner det poppade det upp ett till och ett till och ett till och det tog verkligen aldrig slut. Hela skärmen var full av fönster där det stod "sidan kan inte visas". Jag ropade på mamma och när hon kom in i mitt rum hade jag 44 internetfönster uppe! 44 stycken!!! Så mamma plockade bort allihopa med Aktivitetshandlaren, och jag stängde av datorn. Man blir rätt så rädd när sådant händer som man inte har kontroll på! Tur att man har en mamma som jobbar med datorer :)

Just nu sitter jag och vill ha mer te. Jag tror att mamma har smittat mig med ont i halsen, inte kul inför nyår!!! Jag har precis slagit på datorn efter att ha legat och läst nästan 200 sidor på 2 timmar! Läser boken "Flyktfåglar" av Charlotte Cerps. Bra tips om man vill ha en romantisk bok, jag tror aldrig att jag har hittat så mycket passion i en 350-sidors bok någonsin. Men jag älskar det! Den handlar om tre famliljer som bor i Lettland när Andra Världskriget bryter ut, och hur de hanterar alla faror. Några flyr till Sverige, några blir deporterade till Sibirien och någon tvingas in i armén och alltihopa sveps in i beskrivningarna och intrigerna som följer all kärlek de känner :) Bra bok!

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Elsa

Vilka fina bilder, Johanna!!

2009-01-04 @ 14:06:11
URL: http://fashionispassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0