A million candles burning

Jag slog precis på radion när jag satte mig vid datorn, och då spelade de "A million candles burning" med Martin Stenmarck. Den titeln stämmer ju faktiskt. När jag tittar ut genom mitt fönster ser jag diverse ljus i alla fönster och på alla buskar på hela gården. Det är riktigt vackert! En av fördelarna med att det är mörkt är att alla fönster lyser av ljusen där inne. Min kompis Fabian klagade en dag på mörkret och jag svarade att det blir så mysigt att tända levande ljus när det är mörkt. "Ja, för att folk inte vill att det ska vara mörkt, det ska vara ljust" var hans svar. Det ligger något i det, men jag tycker nog bäst om när det är lite halvljust i ett rum (eller halvmörkt beroende på hur man ser det). Men det är klart att man uppskattar de ljusa somrarna mer när det har varit kolsvart ute i ett halvår... :)

Idag har jag varit och tittat på mellandagsrean. Jag åkte kommunalt till Barkarby Outlet och gick och tittade i klädbutiker där. Det var tur att jag tog bussen, för det var knökfullt på parkeringarna! Folk hade parkerat längs vägen och säkert dubbelparkerat på en del ställen. Det var även riktigt mycket folk i affärerna. Det är inte lika kul att gå och shoppa då. Om man måste trängas med 500 andra personer går i alla fall jag hellre någon annan stans. Tyvärr hittade jag inget jag ville ha, om man inte räknar in ett antal jeans som var snygga men alldeles för dyra för någon som spenderat en hel del på julklappar. Men rean är ju inte över än...

När jag kom hem var klockan fyra och det var redan mörkt ute. Pappa hade lagat middag och efter maten visade det sig att min lillasyster inte hade varit utomhus alls under dagen. Så hon och jag gick ut i mörkret och lekte lite kull och dansade tango :) Vi gör sånt.

Just nu chattar jag lite och besöker facebook då och då. Jag är helt beroende av Facebook! Jag och mina klasskompisar har värsta konversationerna när vi kommenterar varandras foton :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0