Välkommen tillbaka!

Idag började skolan igen! Det började väldigt bra (inte). Min buss var försenad så jag missade precis tåget. Jag såg när dörrarna slog igen och jag såg Pellan och Marre där inne och de såg mig. Jag kunde bara inte komma in till dem! Å andra sidan träffade jag mamma på stationen (bor hos pappa den här veckan) och vi tog nästa tåg tillsammans. Jag träffade även min klasskompis Daniel. Han hade jättelångt hår när vi slutade, och nu var han kortklippt! Det var en liten chock, men nu kan man ju se hans ansikte igen :)

Annars har dagen varit bra. Vi pratade hur mycket som helst hela dagen, så det blev nog aldrig riktigt tyst. Det har slutat en del lärare, så vi träffade vår nya mentor idag. Vi fick två mentorer i sjuan, Britt och Björn, men nu har Björn gått i pension och vi har istället fått en kille som heter Mark. Han är jätteskön! Avslappnad, trevlig och antagligen en väldigt bra lärare. Tyvärr ska jag bara ha honom i kemi. Två tredjedelar av klassen kommer ha honom i matte också, det hade jag velat. Vi kommer få en annan lärare som tidigare har vikarierat ibland. Han är rätt virrig om jag ska vara ärlig. Vi får väl se hur det blir.

Jag tänkte gå och försöka skaffa praoplats idag efter skolan. Jag vill gärna jobba i bageri eller kafé, och jag och mamma har spanat in två ställen. Det ena är Rosendals trädgård på Djurgården, och det andra besökte jag idag. Det heter Brunkebers Bageri och drivs av två systrar. De var ganska höga chefer inom IT innan de helt vände och startade ett bageri. De bakar mycket ekologiskt och gör surdegar och sånt spännande. Tyvärr var butiken stängd och öppnar imorgon men jag skrev ner en webbadress som jag ska kolla så fort jag har skrivit färdigt.

Jag har kommit på att det är lättare att läsa min text om jag delar upp den på det här sättet. Det kan vara därför alla större bloggare gör så? :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0