På promenad (...) genom stan (shalalala la la lalaa)

Känns rubriken igen? Jag älskar Per Gessles låt "På promenad genom stan", och försökte återge lallandet efter refrängen :) Idag har jag varit på promenad i stan. Min lillasyster ska börja i en ny skola i år i Hammarby Sjöstad, och hon och mamma provåkte vägen dit idag. Jag följde med till Centralen och gick sedan på stan. Efter två timmar träffade jag dem igen och vi åkte till banken och mötte pappa för att fylla i alla papper om ansökan för ett leg! Man var tvungen att ha med sig foto, personbevis och två föräldrar/förmyndare med identitesbevis. Därför har det tagit lite tid, men nu kunde vi fixa alltihopa. Så om tre-fyra veckor ska jag få hämta ut mitt leg!! För övrigt har jag köpt en väckarklocka, ett ämnesblock och nya gymnastikkläder idag.

Nu tittar jag på sammandraget från OS. Jag har följt OS ganska mycket och sett sammandragen näsan varje kväll. Men jag måste säga att jag verkligen gillar Olssons Studio. Det är så flummigt! Bara vinjetten säger en hel del om programmet, men det är självklart väldigt beroende av vilka som är där. Annika Lantz och Kattis Ahlström har varit de roligaste hittills. Jag älskar Annikas kommentar "En minnesbeta? Kan man bota sånt?" när de läste upp en läkardiagnos som sa något om att idrottaren hade fått sig en minnesbeta :) Hon är skön!

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0