Fotomodell!

Idag har jag tagit skolfoto! Det gick riktigt bra. Mina kompisar hade med sig en varsin stor sminkväska och tog 10 minuter att fixa sig. För mig räckte det med att borsta igenom håret innan vi gick till fotograferingen :) Jag fick faktiskt sitta på gruppbilden i år. Flera år i rad har jag fått stå, men inte i år. Min kompis Pellan är lång och hon ville jättegärna sitta, men istället blev hon den första som fick ställa sig längst bak :) På måndag ska vi ta spexfoto, och hela klassen ska klä ut sig till hårdrockare! Det ska bli så sjukt kul! Jag ska ha svarta stuprörsjeans, ett trasigt svart linne (med vitt linne under), rufsigt hår och massa kajal :) Vår mentor Mark är snaggad men han ska ha en stor afroperuk! Det här hårdrockstemat röstade vi fram i klassen förra veckan.

Jag har även på ett annat sätt jobbat med foto idag. När vi var på friluftsdag i Hellasgården förra onsdagen fick jag och min kompis Elin i uppdrag att ta kort på klassen under dagen med en engångskamera. Jag och Elin är klassens representanter i Trivselgruppen och därför fick vi göra detta. Trivselgruppen består av två elever från varje klass i 7-9 E och F och gör främst planeringen till våra "aulatider" ett par gånger per termin då vi samlas i aulan allihopa och lyssnar på föredrag eller något band från skolan och så. Men nu hade vi alltså tagit kort på friluftsdagen och idag gick vi ner till hemkunskapen för att fixa ett kollage. Det blev jättebra! Vi gjorde en liten skylt som det stod 9F på och placerade fotona runt. Vi fick klippa i ganska många, men det blev otroligt snyggt! De skönaste bilderna måste vara den på Anton som sitter på Felix A:s axlar och den på Lovisa och Saskia som ligger i gräset och skrattar. När Elin tog bilden låg hon också i gräset, så bilden är tagen ur grodperspektiv. Den är jättehärlig och strålar verkligen av glädje :)

I kväll ska jag till kyrkan! Ungdomssamlingarna har börjat igen varje fredagkväll klockan åtta. Det är jättekul eftersom mina kompisar är där och vi sitter nere i cafét efter mötet och pratar till klockan elva :)

Just nu är jag ensam hemma. Jag kom hem för en timma sen, och jag tycker att mamma och min lillasyrra borde vara hemma nu. Jag försökte ringa men det tutade upptaget. Nåja, de kommer när de kommer.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0