Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej (utropstecken)

Ingen mer snö!!! Idag har det snöat, just det: snöat, här i Stockholm!! Neeeeej! I vår trädgård har det redan slagit ut en hel del scilla (en blomma) och jag såg en humla i söndags. Och nu snöar det! Som tur är lägger den sig inte mer än att man kan ana att gräset är lite vitare än vanligt, men ändå! Som tur är ska det bli +10 grader på torsdag. Skönt!

Så, efter den lilla inledningen ska jag börja berätta om min helg. Den var faktiskt rätt händelserik. Jag fick precis efter sportlovet veta att mina föräldrar ska separera. De har inte bråkat eller så, men de älskar inte varandra längre. När vi fick veta det hade mamma redan köpt ett radhus, ungefär en kilometer från villan. Så under påsklovet gjorde mamma i ordning sitt hus ganska mycket och från fredag till lördag sov jag och lillasyrran över hos henne för första gången! Det var däremot inte särskilt mycket i ordning. TV:n och boxen stod på golvet för att mamma inte hade hunnit hämta en bänk inne i stan, köksbordet var vårt gamla (typ 18 år gammalt) och sjukt rangligt, mammas sovrum var inte färdigtapetserat och jag och syrran hade bara sängar i våra rum. Men annars funkade det jättebra, med ett litet undantag. Köksbordet gick nämligen sönder när vi skulle äta middag på fredagen! Vi hade dukat och tagit fram de flesta tillbehören till tacosen när jag såg att ena benet var väldigt snett. Jag skulle just påpeka det när benet brast och hela bordet tippade i golvet precis framför mina fötter (jag fick gräddfil på ena strumpan). Tallrikarna gick sönder, men glasen höll faktiskt. Efter en stunds städande och en liten tår från min sida (på grund av chocken, antar jag) kunde vi äta middag på vardagsrumsgolvet framför TV:n. Där fick vi även äta frukost.
   Lördagsmorgonen blev desto muntrare. Efter frukosten började mamma bära upp delar till en IKEA-byrå som skulle stå i lillasyrrans rum. Jag frågade om jag fick hjälpa till och mamma sa att jag kunde läsa instruktionerna, eftersom jag är intelligent :). Det gjorde jag och tillsammans kunde vi sätta ihop byrån. Det var en hel del skruvande, spikande och fastsättning av pluggar, men till slut blev den färdig. Efteråt åkte vi och lämnade syrran på boxlingkalas och åkte till IKEA. Där köpte vi ett tillfälligt matbord, två täcken och en spegel till hallen. När vi kom hem skulle mamma åka till tippen och sedan hämta syrran. Jag passade under tiden på att skruva ihop en likadan byrå som den vi hade gjort på morgonen, men till mitt rum. Jag gjorde faktiskt allting (utom att spika fast baksideplattan, det gjorde mamma)! Den blev väldigt fin!

På lördagskvällen var jag i kyrkan. Det var ett ungdomsbrassband som spelade. De kom ända från Göteborg och de var sjukt duktiga! Det var verkligen fartigt och härligt! Efteråt hade man riggat Guitar Hero och Singstar i olika rum i ungdomsvåningen i kyrkan. Jag, min kompis Sara och min ungdomsledare Sara var i Singstar-rummet hela kvällen! För att vara exakt var det från 22.00 till 23.40! Vi hade jättekul när vi sjöng och tittade på andra som sjöng, både stockholmare och göteborgare. Jag vann alla låtar jag sjöng! :)

Igår hade jag ett jättestort skrattanfall på mattelektionen. Min kompis höll på och sågade TV-programmet "Doktor Mugg". Hon tyckte att det var så låg humor att det inte ens var kul. Jag sa till henne att andas, för att hon var så upprörd. Då svarade hon:
- Jag har inte eldat upp mig än!
Min andra kompis satt bredvid och hörde vad vi sa. När min kompis sa att hon inte hade eldat upp sig utbrast hon:
- Kremering!
Oj vad jag skrattade! Jag låg på bänken och tårarna bara rann. Jag hade tänkt samma tanke och fnissat åt den, men när hon sa det högt blev det otroligt kul! Min lärare var tvungen att säga till min lite snällt att vi hade börjat :)

Nu måste jag verkligen sova! Varför skriver jag alltid på kvällarna så att det blir sent innan jag är färdig?
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Drömmarbarn

Doktor Mugg ÄR DÅLIGT!!! SÄMMRE ÄN SÄMST!!! Eeh... jag gillar di blogg:)

2008-04-10 @ 17:16:31
URL: http://drommarbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0