Finally back(?)

Efter en liten tids uppehåll är jag tillbaka igen! Jag är hos mamma och enda internetanslutningen är hennes jobbdator. Därav lite längre tid mellan varje inlägg.

Jag var i helgen på konfirmationsläger. Det var så sjukt kul!!! Vi var i Dalarna, postadress Stora Skedvi (det ligger inte så långt från Hedemora). Vi åkte från kyrkan på lördag morgon kl 9. Resan tog tre timmar dit och två timmar hem. En av anledningarna kan vara att en av bilarnas bromsar nöp lite och när vi kom upp blev det punka. Jag åkte i en minibuss med fem andra konfirmander och vår ungdomspastor. Alla i bilen ville lyssna på NRJ på radio, men det gick inte att få in, så till min stora glädje lyssnade vi på Rix FM hela vägen! Jag satt och sjöng med hela tiden, men det var i princip bara jag som kunde låtarna. Själva gården tillhörde UMU (Ungdomar Med Uppgift, en kristen missionsorganisation), så vi var inte ensamma. Gården var jättefin med ett gult tvåvåningshus, en liten trädgård runt och en stor gräsmatta på andra sidan häcken. Vi lekte lekar med en amerikansk man som hette Tim, spelade fotboll, hade undervisning och sjöng lovsång på eftermiddagen. Vi hade även en hel del fritid som jag spenderade med en kille som heter Felix och mina två konfaledare Sara och Emma. Vi tog massa konstiga bilder i en liten lekpark på gården, och Felix såg verkligen ut som en modell! Vi tog en bild på honom när han posade mot ett träd, och han ser ut som en modell! Sliskig, visserligen, men han skulle kunna platsa på en sida i Elle. Vi har även en bild på honom när han sitter grensle över trappräcket i huset med trappans knopp mellan benen och skriker. Egentligen åkte han inte utan satte sig bara där, men det uttrycket i ansiktet är så fruktansvärt kul! På kvällen lekte vi en lek med lappar, tjejerna mot killarna. Om det tex stod "knä mot knä" på en lapp skulle man sätta lappen mellan två knän och hålla fast den där. Två av killarna fick "haka mot haka". Efter en stund fick de två "arm om rygg", och gissa om vi skrattade! Det såg ut som att de satt och hånglade!
    Konfagudstjänsten är nästa söndag, och då ska vi spela drama! Jag och konfaledaren Sara har skrivit manus, så vi övade på det i tisdags.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0