Ännu ett lov!

Tjena hejsan! Jag är otroligt ledsen att jag inte har skrivit på typ två veckor! Jag har varit i Sälen utan internet och sedan har servern legat nere och jag har inte haft någon tid över. Men nu är jag (äntligen?) tillbaks :)!

Som sagt var jag i Sälen på påsklovet. Jag var där med pappa, lillasyrran, farmor och farfar. Det var sjukt kul! Jag, pappa och syrran åkte slalom i Hundfjället och en dag i Tandådalen. Det gick riktigt bra. I Hundfjället var backarna rätt lätta, men det gjorde inte så mycket. Jag och syrran hoppade i Junior Fun Park :) Det var tre riktigt stora gupp och två mindre. Vi flög en hel del! I Tandådalen var backarna svårare, och därmed lite roligare. Dessvärre blev syrran påkörd av en kille i min ålder som åkte för fort och hade för lite koll på andra människor. Hon blev inte farligt skadad, men hade ont i bakhuvudet och svanskotan. Jag hade åkt ner hela den röda backen och stod och väntade på de andra. Efter fem minuter ringde pappa och sa att lillsyrran hade blivit påkörd och att de väntade på en skoter. Hon var ju vid medvetande, men fick åka skoter ändå. Det tyckte hon var jätteroligt! Vi käkade lunch så att hon fick vila lite, och sedan åkte hon och pappa i barnbacken lite medan jag åkte svart backe från toppen. Sedan mådde hon bättre, så vi åkte till klockan halv tre. Under veckan åkte vi även en hel del längdskidor. Farmor och farfar åker inte utför, så vi åkte med dem två och en halv dag. Det var fint väder hela veckan, så jag blev brun!! :) Jag gjorde allt för att inte få "hjälmbränna", alltså att man blir brun på kinderna och vit under hakan och på sidorna av ansiktet för att hjälmen inte släpper in solljus. Det är nog enda nackdelen med hjälm tror jag. Jag åker alltid slalom med hjälm. Jag känner mig mycket säkrare och vågar åka fort och hoppa, plus att hjälmen värmer mycket mer än min mössa. Min kompis hade hört uttrycket "alla som har något i huvudet använder hjälm för att skydda det". Jag gillar den inställningen skarpt! Men självklart får man åka precis hur man vill!

Nu ska jag till kyrkan på en konsert/ungdomssamling med ett brassband från Göteborg! Det ska bli sjukt kul!

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0